Venstres miljøpris 2016 tildeles Kystbussen

Kystbussen

Kystbussen frakter mer enn 500 000 passasjerer i året og bidrar dermed vesentlig til mer kollektiv og mindre bil på strekningen Stavanger-Bergen.

– Vegtransport er en av de største utslippskildene i Norge. Kystbussen har i over 20 år sørget for et miljøvennlig alternativ til bil. Rutetilbudet er betydelig utvidet siden starten. Kystbussen tilbyr et innholdsrikt rutetilbud som passasjerer ser ut til å benytte seg av i stor grad og er fornøyd med sier leder i Rogaland Venstre, Kjartan Alexander Lunde.

Prisen vil bli delt ut under Rogaland Venstres nominasjonsmøte, lørdag 5. november klokken 12.00 på UiS.

Rogaland Venstre deler hvert år ut en miljøpris til en person, bedrift, foretak eller forening som har gjort en ekstra stor innsats for miljøet i løpet av fjoråret. Prisen er fylkets eldste miljøpris.

– Vi gir denne bemerkelsen fordi vi er opptatt av miljøet og mener det er viktig at de som gjør en innsats for å fremme miljøvennlig atferd fortjener litt ekstra oppmerksomhet, sier Lunde.
**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**