Eidsbergskolen – hvor går vi?

Agenda Kaupang har, på oppdrag fra Livsløpsutvalget i Eidsberg kommune, utarbeidet en rapport som tar for seg kvaliteten i eidsbergskolen. Agenda Kaupang sier noe om dagens situasjon i Fase 1 av arbeidet sitt, og i Fase 2 fremmes ulike alternative løsninger for å løfte eidsbergskolen 40 år inn i fremtiden.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

Prosessen videre

Klikk på lenken til Eidsberg Kommunes nettside :

“For å få enda mer innblikk i rapporten og de ulike områdene er det planlagt et informasjonsmøte

torsdag 16.02.17 kl. 18.00 – 21.00 i aulaen EUS.

Her vil Agenda Kaupang presentere rapporten på nytt, men mulighet for forklaringer på områder det knyttes spørsmål til. Det vil være mulighet for publikum å stille spørsmål rundt rapportens vurderinger. Dette er ikke en del av høringsprosessen, men et møte der publikum kan få et dypere innblikk i rapporten.

I etterkant av dette informasjonsmøte vil Eidsberg kommune sende ut et høringsbrev sammen med rapporten. I høringsbrevet vil det fremkomme spørsmål som kommunen ønsker innspill på før den politiske behandlingen starter våren 2017.”

Kommunestyret fikk en gjennomgang av rapporten i sitt møte den 2. februar. I etterkant har vi fått anledning til å sende utdypende spørsmål til administrasjonen. Eidsberg Venstre har blant annet stilt følgende spørsmål :

Eidsberg Venstre – AK-rapporten word-format

Eidsberg Venstre – AK-rapporten pdf

Eidsberg Venstre ser frem til å få en bred og god behandling av disse vanskelige spørsmålene, og vi kommer ikke til å forskuttere hvilken løsning vi vil falle ned på til slutt. Til det er spørsmålet for viktig! Vi oppfordrer Eidsbergs befolkning til å bidra med konstruktive innspill, slik at vi sammen kan utvikle eidsbergskolen for fremtiden, til det beste for elevene våre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**