Renere fjord med Venstre

Marit H. Meyer og Lene Conradi er imponert over Vollen Båtservice, Faksimile: Asker og Bærum Budstikke

– Det må være lett for folk å ta gode miljøvalg, først da kan et tiltak få betydning. Og så må innovatører og gründere få støtte slik at de klarer å gjennomføre løpet. For slikt koster, sier Asker Venstres Marit H. Meyer i dagens Budstikka.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

Venstre fikk i budsjettet for 2017 gjennomslag for i statsbudsjettet for 35 millioner til tiltak for Rent Hav. I dag skriver Budstikka om hvordan Vollen Båtservice har fått 2,2 millioner av disse midlene til et innovativt prosjekt som skal gjøre bunnstoff på fritidsbåter overflødig. Utslippene av biocid og mikroplast fra båtmaling har nådd et kritisk nivå, og det kan ikke fortsette, sier Anders Øgaarden. leder av Vollen Marinesenter til Budstikka. Derfor vil Vollen Marinesenter teste ut en helt ny bunnbehandling med en ekstremt glatt og porefri overflate.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**