På Venstrelista med Abid!

Ingvild Tautra Vevatne heier Abid inn på tinget!, Foto: Asker Venstre

Høstens valg er viktig for et sterkt demokratisk Norge, og nettopp derfor bør vi alle bestemme oss for hvem vi skal stemme på!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

Jeg har representert Asker og Akershus Venstre i kommunestyret, formannskapet, bygningsrådet, som varaordfører og i fylkets Utdanningskomite, skoleutvalg og i KS landsstyre og hovedstyre! Nå er jeg leder av Askers «Råd for mennesker med nedsatt funksjonsevne» og medlem i fylkets Klageutvalg. I tillegg står jeg nest siste på årets Stortingsliste! Hvorfor?

Siste plasser er ofte forbundet med en honnørplassering for tidligere aktive, takk for det, men for meg er dette aller mest en plass for å kunne markere støtte til valg av Abid!

Abid Raja er vår toppkandidat, og det er hans andre valgkamp på Akershustoppen! Han har en stor oppslutning i Asker, Akershus og i hele landet, både blant tidligere venstrevelgere og blant en gruppe, nye velgere av Venstre, kanskje også hos deg?

Abid er rik på mye kunnskap, erfaringer, forståelse, fysisk kraft, livsstil, humor, kommunikasjon, nysgjerrighet, rettferdighet og energi! Han er den moderne flerkulturelle mannen, som tar tak i diskriminering og utfordrer storsamfunnet, for kvinner, barn, eldre, miljø og i trosspørsmål, like gjerne i forhold til egen kultur, som til storsamfunnet!

Han vil en integrering og en utvikling som skal bæres av alle, nye og gamle innvandrere, mennesker med nedsatt funksjonsevne, grundere og det offentlige.

Det er inspirerende å være sammen med en person som vil dialog, tar raske beslutninger og som behersker lokale nivå like gjerne som globale arenaer! Stortinget trenger Abid og Abid trenger et sentrumsparti som Venstre, som vil sette fokus på en bedre oppvekst med «Alt starter i skolen».

Abid vil kunne bli en ressurs om Erna skulle trenge en styrket regjering, med en sterkere grønn-blå sosialliberal profil! Alternativet er, et AP med Senterpartiet, MDG, SV og kanskje KRF! Erna er en forutsigbar statsminister, og Venstre med en multikulturell jurist vil håndtere innvandring og integrering etter internasjonale avtaler. Jeg skal bruke min honnørplass til å heie både Abid og Trine inn til en styrket regjering! Blir du med?

Ingvild Tautra Vevatne, kandidat på Venstres Stortingsliste

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**