Takk! Sammen har vi skrevet historie

Foto: Jo Straube / Venstre

Vi klarte det! Vi har brutt de politiske tyngdelovene og stått opp mot alle kreftene som har jobbet mot oss. For første gang på flere tiår er vi over sperregrensen to valg på rad!

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**

Vi klarte det, fordi vi stod sammen. Og takket være alle dere som har brukt timer, dager og uker av deres fritid på å overbevise og opplyse velgerne før de tok sitt valg. Tusen takk for innsatsen til alle som har bidratt og til alle som stemte på oss.

Sammen har vi skrevet historie. Og nå skal vi i gang med den store jobben – det som har vært målet med all innsatsen i valgkampen.

På lag med framtida

For vi har stått på for gründerne som og jobber døgnet rundt for å gi oss de nye, miljøvennlige arbeidsplassene vi skal leve av i framtida. Vi har stått på for alle de lærerne som stiller opp for elevene sine hver eneste dag. Som tar telefoner fra bekymrede foreldre sent på kvelden og som sørger for at alle unger får oppleve å være gode til noe, å lykkes og bli sett. Og vi har stått på for alle de ungene som legger seg med en klump i magen hver kveld. Enten det er fordi de bli mobbet på skolen, er redde for å gjøre det dårlig på en lekseprøve eller fordi de skal sendes ut av landet når de fyller atten år.

Vi har gjort det til vår fremste sak å slåss for de ungene som har det vanskelig i samfunnet vårt. Det er jeg stolt av å ha vært med på.

Venstres nye stortingsgruppe

Den neste store dagen for meg, er 20. September. Da møtes Venstres nye stortingsgruppe for første gang. Gruppa består av Ola Elvestuen (Oslo), Terje Breivik (Hordaland), Abid Q. Raja (Akershus), Ketil Kjenseth (Oppland), André N. Skjelstad (Nord-Trøndelag), Carl-Erik Grimstad (Vestfold) og Jon Gunnes (Sør-Trøndelag). Og meg da, som skal holde styr på alle disse mannfolka 🙂

Våre prioriteringer

Jeg vet dere er opptatt av utfordringene som ligger foran oss. Jeg pleier å si at det er ingenting som er viktig, som er enkelt. Dette blir heller ikke enkelt, men vi har klare prioriteringer. Slik vi har hatt i hele valgkampen. De prioriteringene kommer jeg til å legge på bordet når jeg møter de andre partilederne.

Venstre skal fremstå grundige, løsningsorienterte og troverdige

Jeg vil legge vekt på at Venstre skal fremstå grundige, løsningsorienterte og troverdige. Media kommer til å skrive mye forskjellig, men vi må ta den tiden vi trenger for å få resultater og gjennomslag. Det er mye vi må gjøre de neste fire årene for at vi skal klare omstillingen til et grønnere velferdsamfunn for framtida. Jeg er klar for å gå i gang.

Til slutt vil jeg bare gjenta: dette er en lagseier. Takk til alle som har gjort en fantastisk innsats. Sammen er vi på lag med framtida.

Hilsen,
Trine Skei Grande

Trines nyhetsbrev

Denne teksten ble først publisert i Trines nyhetsbrev. Ønsker du også å motta Trines eget nyhetsbrev kan du melde deg på i skjemaet under.

[mc4wp_form id=”184677″]

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 7 år siden.**