Årsmøte i Akershus og Viken Venstre

Invitasjon til årsmøte og avspark for Viken Venstre

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

Kjære venstremedlemmer i Akershus

3. og 4. mars avholdes årsmøte for Akershus Venstre og avspark for Viken Venstre

2017 har vært året hvor Venstre klarte å komme over sperregrensen i to stortingsvalg etter hverandre og hvor det endelig ser ut til at det blir gjennomført en skikkelig kommune- og regionreform.

Stortinget har vedtatt at dagens 19 fylker blir redusert til 11 og at Østfold, Buskerud og Akershus blir Viken Fylkeskommune. Dette er det god grunn til å feire og glede seg til!

Fylkesstyrene i Akershus, Buskerud og Østfold planlegger nå etablering av Viken Venstre, og inviterer til et felles årsmøte for nye Viken Venstre: 3.-4.mars 2018, på hotell Scandic Ambassadeur i Drammen.

Foreløpig program ligger her.

Hold av tidspunktet! Dette blir en real Kick-off for Viken Venstre, så meld din interesse for deltagelse på årsmøtet i lokallaget ditt slik at det blir mange engasjerte delegater som møtes i Drammen i mars!

Årsmøtet starter med parallelle årsmøter og samles i ett felles møte siste del av lørdagen og søndag. Programmet legges ut så snart det er klart.

5 grunner til at vi tror på Viken:

1. Osloregionen er en viktig økonomisk motor som genererer mange arbeidsplasser. Med ny effektiv jernbane ligger de fleste byene og tettstedene i Viken innenfor samme arbeidsmarked. Et samarbeid om god by- og stedsutvikling vil gjøre disse stedene enda mer attraktive for tilflytting, ny næring og utflytting av statlige arbeidsplasser.
  2. Sømløs kollektivtrafikk blir lettere med et felles kollektivselskap.
  3. Videregående opplæring blir stadig mer spesialisert. Alle skoler kan ikke gi samme tilbud. Det blir derfor viktig at elever kan velge skoler og linjer fra en større meny.
  4. God miljøpolitikk blir best når vi kan få et overordnet blikk på arealbruk, jord- og skogvern, samferdsel- og utbyggingsbehov.
  5. Utenforskap og lav sysselsettingsgrad er felles utfordringer. Overordnet stedsutvikling, bruk av smart-teknologi og felles politikk vil gjøre det lettere å møte disse utfordringene.

Boye Bjerkholt, fylkesleder i Akershus

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**