Årsmøte i Bjerke Venstre: Beboerparkering og nye styremedlemmer

Tirsdag 9. januar holdt Bjerke Venstre sitt årsmøte. Marit Vea, nestleder i Oslo Venstre, innledet om aktuelle politiske saker i Oslo og noen tanker om de da fortsatt pågående regjeringsforhandlingene. BU-representant Siv-Lise Bendixen Stærk informerte om smått og stort fra høstens saker i bydelsutvalget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**

Beboerparkering

I høst har det gått en debatt om hvorvidt Bjerke bydel vil starte en prosess med å innføre beboerparkering. Velforeninger og andre innbyggere har vært invitert til å komme med innspill i to åpne høringsmøter. “Beboerparkering er en sak som krever at vi tenker oss godt om. Mange av områdene det er snakk om har kanskje bedre nytte av andre former for parkeringsregulering, samtidig kan det bli utfordrende for oss når nabobydelene innfører beboerparkering i sine områder” sa Siv-Lise. “Jeg forstår godt at de ulike velforeningene er i tvil, det er jeg selv. Det er liten tvil om at vi må gjøre grep for å unngå økende innfartsparkering i våre områder, men sannsynligvis må man se på flere tilnærminger samtidig”. Det er planlagt at bydelsadministrasjonen skal redegjøre for sine vurderinger så langt i saken på BU-møtet 1. februar.

Nytt styre i Bjerke Venstre

Årsmøtet valgte også nytt styre for lokallaget i bydelen. Siv-Lise Bendixen Stærk ble gjenvalgt som lokallagsleder og fikk med seg to nye nestledere i Sebastian Øyrehagen og Eirik Skjeggestad Dale.

Sebastian Øyrehagen
FOTO: Sebastian Øyrehagen

Sebastian er oppvokst i Bjerke og jobber med reiseliv. “Det blir spennende å være med i det politiske arbeidet i bydelen og i byen. Jeg brenner for tilbudet til barn og unge, og at vi skal få til et variert aktivitetstilbud for alle barn i bydelen, uavhengig av familiebakgrunn eller familiens inntenkt”.

Eirik er innflyttet fra Lillehammer og jobber innen IT. “Jeg har alltid stemt Venstre, og synes det er spennende å få muligheten til å engasjere seg aktivt. Jeg tror liberale partier og liberalt engasjement har blitt enda viktigere de siste tiårene, og er spent på hva Venstre kan få til i regjering”.

Eirik Skjeggestad Dale
FOTO: Eirik Skjeggestad Dale

Aishah Ahmed og Marianne Støylen ble gjenvalgt som styremedlemmer. Med seg i styret fikk de også Sissel Thune Hammerstrøm. Sissel er styreleder i Tonsenhagen skolekorps og særlig opptatt av forskning, utdanning, integrering og barne- og ungdomsarbeid.

Første post på programmet for det nye styret er årsmøtet i Oslo Venstre helgen 9-10. februar. “Det er flere nye fjes og engasjerte folk fra flere av bydelslagene i Groruddalen. Jeg gleder meg til å introdusere de nye styremedlemmene våre for det politiske kollegiet og verkstedet Oslo Venstre er”, avslutter Siv-Lise.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**