Søte seirer og sure tap på Venstres landsmøte

Møre og Romsdal Venstre sin delegasjon på LM 2018., Venstre

Denne helgen har det vært landsmøte i Venstre, og delegasjonen fra Møre og Romsdal hadde store forventninger til å få Pål Farstad sentralt plassert som innstilt sentralstyremedlem. Slik ble det dessverre ikke. Venstre ville det annerledes og vi gratulerer Agder og Petter Toldnes som ny medlem i Venstres sentralstyre. I Landsstyret møter Britt Giske Andersen på vegne av Møre og Romsdal.

Politisk verksted.

Men vi fikk vedtatt masse god politikk – og det for hele landet. For landsmøtet som arena er et eneste stort politisk verksted for politikkutforming for fremtiden. Både inspirerende og til tider frustrerende. Demokrati i praksis – og Venstre liker demokrati.

Hele ni uttaler i tillegg til landsmøtetemaet «Teknologi – fantastiske muligheter og store utfordringer» ble vedtatt. De politiske uttalelsene favnet brett og inneholdte både skole, miljø, kultur, velferd og næring.

Alle uttaler ligger som link her: https://www.venstre.no/

Vi ser frem mot 2019.

Til tross for et surt tap av posisjonen i sentralstyret så gir ikke Møringer seg så lett. Nå er fokuset fylkestingsvalget og ikke minst lokalvalget 2019. Venstre skal merke at Møre og Romsdal er et fylke som både skal bli sett og hørt også i fremtiden. Vi har fortsatt gode kontakter sentralt og de skal nyttes fullt ut, avslutter Britt Giske Andersen , delegasjonsleder og fylkesleder for Møre og Romsdal Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 6 år siden.**