Venstre heier på Statland

Vårsola skinte godt da Namsos Venstre besøkte Statland og avholdt sitt styremøte i Statlands flotte svømmeanlegg. Styremedlem og listekandidat for Namsos Venstre Agnar Forbord viste oss rundt i det imponerende anlegget og stilte deretter opp med nystekte vafler.

3. kandidat Svein Lervik, 1. kandidat Geir Olav Knappe og lokallagsleder Trond Prytz trives godt på Statland.

«Statland framstår som et ypperlig eksempel på hvor viktig frivilligheten er for bolysten i distriktene. Særlig imponert ble vi av «Pensjonatet» som tydeligvis er et viktig og godt ansett sosialt NAV i bygda og omegn», sier en imponert Geir Olav Knappe, som er førstekandidat på Namsos Venstres liste til valget i høst.

Namdalseid kommune og Statland har hatt sine skolediskusjoner i de siste årene. «Statland skole skal beholdes så lenge folket selv vil. Å legge ned grendeskoler er ikke aktuell venstrepolitikk. Skal en spare på skolestrukturen, må det tas ut i sentrum», hevder Knappe.

Her skal det bades i mange år til, ifølge 7. kandidat Agnar Forbord, 3. kandidat Svein Lervik og 1. kandidat Geir Olav Knappe.

Venstres Svein Lervik og Agnar Forbord skrøt av dugnadsånden som preger Statland. «Det er viktig å beholde det vi har», sier Lervik som er tredjekandidat på Venstres liste ved kommunevalget.

«Her skal det svømmes og trenes i mange år til», lover Agnar Forbord. «Bassengtrening er undervurdert. Det har jeg selv erfaring med. Dette bassenget skal vi kjempe for», avslutter Knappe, som lover å jobbe for at tettsteder og bygder i nye Namsos skal bli hørt og få innflytelse på saker som angår dem.

Venstre heier på Statland.