Fortsatt bred enighet om Oslopakke 3

Oslo Venstres gruppeleder Hallstein Bjercke
Oslo Venstres gruppeleder Hallstein Bjercke, Foto: Liv Aarberg

Det er fortsatt bred enighet om handlingsprogrammet for Oslopakke 3 for årene 2020-2023. Arbeiderpartiet, Høyre, MDG, SV og Venstre har nå blitt enige om detaljene for finansieringen og framdriften i prosjektene.

Nå står vi sammen og vi er alle enige om hele handlingsprogrammet. Vi viser hverandre at vi står på hele avtalen og på alle punktene. Denne enigheten er avgjørende for å sikre fortsatt kollektivsuksess og fremdrift i utbyggingen av sykkelveinettet i Oslo, sier Hallstein Bjercke, gruppeleder i Venstre.

Disse partiene stemmer i dag samlet for handlingsprogrammet. I tillegg stemmer de for disse to forslagene:

1. Under avsetningene til Lokale vegtiltak og programområder Oslo skal det i handlingsprogramperioden disponeres 175 mill. kroner i planleggings- og investeringsmidler til Røatunnelen. Det planlegges for anleggsstart i 2022.
  2. Bystyret ber byrådet gå gjennom samferdselsprosjektene finansiert i Oslopakke 3, med sikte på å finne kostnadseffektive løsninger.