På lag med framtida og på lag med Møre og Romsdal – Rita Rongskog

Foto: Liv Aarberg

Bli kjent med Rita Rognskog – vår 6. kandidat fra Aukra

Rita er opprinnelig fra Veiholmen i Smøla kommune, men flyttet tidlig derfra og bor nå på Gossen i Aukra kommune, der hun også har hatt fast sete i kommunestyret de siste åtte årene og nå er Aukra Venstre sin Ordførerkandidat.

Til daglig er Rita spesialrevisor hos Skatteetaten og har der god kjennskap til næringslivet og de utfordringer de har. En god erfaring også å ta med seg inni fylkespolitikken.

– Små bedrifter utgjør en stor del av næringslivet vårt. Her må vi være «på» og legge til rette for de som ønsker å skape sin egen, og andres, arbeidsplass.
Å bo og leve i små lokalsamfunn, synliggjør også viktigheten av lokale arbeidsplasser, møteplasser, dugnadsånd og det å bry seg om det enkelte mennesket. Mange ungdommer har i dag store utfordringer med å klare skolegang, jobb og å fungere sosialt. Integrering av våre nye innbyggere er også viktig. Her er språket det viktigste å lære seg, og må ha førsteprioritet.
Vi må legge forholdene til rette slik at alle får en hverdag som gjør livet meningsfylt.

Jeg håper å få anledning til å arbeide enda mer med politiske områder jeg brenner for.
Ønsker du også det, ber jeg om at du stemmer på meg – og Venstre.

Kandidatpresentasjonar:

1. Pål Farstad