Vellykket valgkampåpning i Bodø

Foto: Ida G. Johnsen
En optimistisk Venstre-gjeng åpnet valgkampen på torget i Bodø dag. Venstres folk sier selv de bobler over av fremtidstro og lyst til å bidra til at flere skal flytte til Nordland. De er lei av at svartmaling og negativitet preger debatten, og mener fokus må være på mulighetene og på hvordan vi kan samarbeide for vekst og utvikling.

– Enkelte har gjort syt til sin eneste kampsak. Alt er galt, overalt! Hvem vil flytte nordover hvis klagesangen får overdøve oss optimister, spør førstekandidat i Nordland Arne Ivar Mikalsen.

Venstre mener hovedsaken i Nordland er at vi trenger flere folk, og at det må gjøres mer attraktivt å flytte hit. Gode skoler med kvalifiserte lærere, et godt samferdselstilbud, legge til rette for de som skaper arbeidsplasser og å tiltrekke oss unge med kompetanse, er viktige saker. Klima er en vinnersak for Nordland, som kan skape arbeidsplasser samtidig som vi redder planeten. Disse mulighetene må vi fokusere på, ikke tviholde på at alt som skal være slik det alltid har vært.

– Endelig er valgkampen ordentlig i gang, og vi skal bruke den til å spre optimisme og budskapet om at Nordland er et godt sted å bo. Vi må peke på det som er bra, og på mulighetene våre, og ikke la de som er negative til endringer definere virkeligheten. sier Mikalsen.