Abid Raja besøker Nittedal mandag 19.august

Abid Raja og Inge Solli under åpningen av Kulturverket Flammen i Nittedal 11.mars 2017, Varingen

Mandag 19.august besøker Venstres profilerte stortingsrepresentant Abid Raja Nittedal.

– Abid Raja er en viktig liberal stemme som vi er glad for å få på besøk, sier Nittedal Venstres Inge Solli.

I løpet av to timer fra kl. 13.00 skal Raja besøke Elvetangen, Miljøhuset Gnisten og Kulturverket Flammen, opplyser Solli.

God svømmeundervisning

Abid Raja representerer Akershus på Stortinget, og sier han ser fram til å besøke Nittedal igjen. Raja padlet i kano sammen med varaordfører Inge Solli på Nitelva for noen år siden. Budskapet var viktigheten av å rense vannet i Nitelva og gjøre elva tilgjengelig for friluftsliv, men like viktig var det å gi god svømmeundervisning til barn og unge. – Derfor er det helt naturlig å invitere Abid Raja til Elvetangen hvor bygging av ny barneskole, idrettshall og moderne svømmeanlegg er godt i gang, sier varaordføreren.

Raja til Gnisten

Mange sentrale politikere fra regjering og Storting har besøkt Miljøhuset Gnisten opp gjennom årene. Derfor er det i følge Solli på tide at Abid Raja nå får et innblikk i det gode arbeidet med norskundervisning for flyktninger, tilrettelagte arbeidsplasser, gjenbruksbutikken og miljøstasjonen på Gnisten. – Ansatte på Gnisten vil orientere Abid Raja om det viktige arbeidet de gjør der, og så håper jeg de som er på Miljøhuset Gnisten gleder seg til å treffe en svært utadvendt og engasjert Abid Raja, sier Inge Solli som er Venstres ordførerkandidat ved årets kommunevalg.

Stolt av Flammen

Abid Raja avslutter sitt besøk i Kulturverket Flammen, hvor han sammen med sin kone var til stede under kulturhusets offisielle åpning 11.mars 2017. – Nå kan vi fortelle til Abid Raja at kulturhuset som Venstre i Nittedal har stått i front for å få realisert, har blitt en stor suksess. Nittedal har et svært aktivt kulturliv som har fått stor glede av Flammen, og publikum har virkelig tatt i bruk huset og gjort det til sitt eget. Biblioteket har blitt en attraktiv møteplass for svært mange nittedøler, framholder Solli.

Tid til en prat

Stortingsrepresentant Abid Raja er mye på hjertet, og byr på seg selv. Han har et sterkt engasjement for menneskerettigheter og kampen mot vold og terror. Derfor var det helt naturlig for Raja å reagere når terroren igjen slo til i Bærum nylig. – Kampen mot rasisme, fremmedfrykt og muslimhat er noe vi står sammen om, og som er svært viktig for Venstre, sier varaordfører Solli.

-Selv om Abid Raja har et tett program sammen med Venstres lokalpolitikere på mandag, så tar vi oss tid til å ta en prat med innbyggere som vi møter på veien, avslutter varaordfører Inge Solli.