Hvem skal styre Nordland Venstre?

Foto: Simen I. Vangen

22.-23. februar 2020 avholder Nordland Venstre årsmøte i Bodø. Blant de viktigste sakene årsmøtet skal behandle, er valg av tillitsvalgte i fylkeslaget. Valgkomiteen ønsker å høre din mening om hvem som skal lede Nordland Venstre de neste to årene.

Valgkomiteen skal innstille på fylkesstyre, revisorer og landsmøtedelegater.

Ønsker du å stille til valg som en del av ledelsen i Nordland Venstre? Eller har du forslag til personer valgkomiteen bør vurdere for ett eller flere verv? Klikk deg inn på skjemaet nedenfor og skriv inn dine forslag.

Alle innspill er velkomne, og viktige for at valgkomiteen skal ha oversikt over ressurspersoner som kan gjøre en innsats for partiet i årene som kommer.

Innspill til valgkomiteen

Lokallag og medlemmer kan komme med forslag i dette skjemaet.

Skriv gjerne en kort begrunnelse for ditt forslag. Kandidatene skal likevel kontaktes, og vil da få muligheten til å utdype seg.

Styret

Hele styret er på valg. Grunnen til dette er at vi har valg i mellomvalgsår, og at styret skal velges for to år. Valgkomiteen vil høre fra dere hvilke kandidater dere er aktuelle til å fylle rollene i fylkesstyret.

Styret består av leder, to nestledere, fire styremedlemmer og fem varamedlemmer.

Det skal i tillegg velges to revisorer.

Landsmøtedelegater

Valgkomiteen skal ifølge sitt mandat også innstille på delegater til landsmøtet. Antall landsmøtedelegater er avhengige av stemmetall og medlemstall ved årsskiftet 2019/2020. Det trengs både delegater og varaer til landsmøtedelegasjonen.

Kontaktinformasjon til valgkomiteen

Dersom medlemmer eller lokallag har andre innspill til valgkomiteen om deres arbeid – ta kontakt med valgkomiteens leder pr. telefon eller e-post.

Leder:

Vilde Sofie Nohr

Mobil: 96225174

Valgkomiteen består for øvrig av:

Jørn Martinussen

Randi Olsen

Øyvind Aadde

Amanda Bronder (UV)

Varaer:

1. Petter Yksnøy

2. Hilde Nystad

3. Dag Østerdal

Arbeidsplan for valgkomiteen i 2019:

13.11: Oppstartsmøte og planlegging av valgkamparbeidet

1.12: Frist for å komme med innspill

Uke 49: Vi kontakter alle kandidater som er foreslått

Slutten av uke 49/starten av uke 50: Valgkomiteen kommer med sin innstilling.

Litt om vervene

Styret i Nordland Venstre er fylkeslagets daglige ledelse. Det består av leder, to nestledere (politisk og organisatorisk), fire styremedlemmer og fem varamedlemmer. Styrearbeidet er varierende, det kan være alt fra å behandle politiske saker til å planlegge årsmøtet. Styremøtene/styrebehandlingen foregår på fysiske møter, på telefonmøter og over mail.

Landsmøtedelegasjonen er Nordland Venstre utsendinger til Venstres landsmøte. Landsmøtet avholdes fra 17.-19.april 2020.

Ønsker du å delta på Nordland Venstres årsmøte? Det er lokallagene som velger sine delegater til årsmøtet. Ta kontakt med ditt lokallag for mer informasjon.