Rune Dreng, ny leder av Larvik Venstre

Foto: Karin Frøyd

Den 15. januar ble Rune Dreng valgt som leder for Larvik Venstre. Rune er 47 år, bonde og en ekte Larvik-gutt. Han overtok etter Kari-Lise Rørvik.

I sommerhalvåret sitter han som oftest høyt oppe på en traktor og pløyer jorda for å så korn. Dyrking av poteter og grønnsaker har han sluttet med for å frigjøre tid for å kunne drive bl.a. med politikk.

Venstres ideologi passer best med hans verdisyn som fokuserer på å finne gode løsninger for samfunn og enkeltmenneske uten å bli underkastet dogmer. Spesielt interessert er Rune i å utvikle næring i kommunen for å skaffe og sikre arbeidsplasser. Her som på alle områder, er han opptatt av å iverksette tiltak som gjør at hverdagen til innbyggerne fungerer godt. “Politikk kan bare gjennomføres hvis innbyggerne er med på lag. Man oppnår ingen resultater hvis man må tvinge folk til noe. I den nåværende økonomiske situasjonen av kommunen bør tiltakene være nøkterne,” sier han.

Et motto han lever etter er “Vi lever bare en gang!”

Derfor bør man ikke utsette å gjøre ting man har lyst til å gjøre, men bruke energien på ting man brenner for.

Det er godt mulig at du treffer han på konsert, foredrag eller Larvik Mikrobryggeri engang i blant. Hvorfor ikke slå av en prat med han om du skulle møte han?