Tre kristiansundere foreslått på Venstres stortingsliste

Ragnhild Helseth og Asgeir Bahre Hansen Kristiansund, «Foto:Kristiansund Venstre»

Ragnhild Helseth er innstilt som nr 2 på Venstres stortingsliste til valget 2021. På 7.plass er foreslått Asgeir Bare Hansen. Pål Midtsæther Grødahl er innstilt på første plass. Grødahl er bosatt i Ulsteinvik, men kommer opprinnelig fra Kristiansund

Nominasjon Møre og Romsdal Venstre Stortingsvalg 2021

PRESSEMELDING FRA NOMINASJONSKOMITEEN I MØRE OG ROMSDAL VENSTRE
Innstilling til stortingsvalgliste for Møre og Romsdal Venstre ved valget i 2021.

Nominasjonskomiteen foreslår denne lista:

1. Pål Midtsæther Grødahl, Ulstein
2. Ragnhild Helseth, Kristiansund
3. Fride Schjølberg Sortehaug, Ålesund
4. Frode Heimen, Molde
5. Håvard Urkedal, Ålesund
6. Irene Bjorli, Hustadvika
7. Asgeir Bahre Hansen, Kristiansund
8. Annika Brandal, Hareid
9. Steinar Husby, Sunndal
10. Lena Landsverk Sande, Vanylven
11. Geir Morten Karlsen, Averøy
12. Rita Rognskog, Aukra
13. Martin Kjøpstad, Vestnes
14. Elise Tingvoll, Molde

Nominasjonskomiteen vil fremheve disse kvalifikasjonene hos de nominerte toppkandidatene:

Pål Midtsæther Grødal (49) er oppvokst i Kristiansund, men bosatt i Ulstein, der han har hatt permisjon fra sitt verv som kommunestyremedlem siden han tiltrådte som politisk rådgiver for Venstres stortingsgruppe i vinter. Han har vært aktiv i kommunepolitikken i mange år, og hatt dessuten hatt verv i fylkesstyret i Venstre. Han har markert seg som en engasjert politiker med et bredt nedslagsfelt.

Ragnhild Helseth (62) er fylkesleder i Møre og Romsdal Venstre, og sitter i kommunestyret i Kristiansund, der hun var varaordfører i forrige periode. Hun har lang erfaring fra politikken, og et dypt og bredt politisk engasjement.

Fride Schjølberg Sortehaug (32) er i dag medlem av Ålesund Venstre, og deltar i kommunepolitikken der, men har tidligere vært varaordfører for Venstre i Volda. Fride startet sin politiske karriere som leder for Møre og Romsdal Unge Venstre.

Nominasjonskomiteen oppfatter dette som et sterkt lag med gode muligheter til å gjenerobre Venstres plass på mørebenken, som vi ga fra oss etter forrige stortingsvalg.

For nominasjonskomiteen
Heidi Hogset, leder