Boye Bjerkholt ansatt som ny sekretariatsleder i Oslo Venstre

Foto: Mats Olsen

Oslo Venstre har ansatt Boye Bjerkholt som ny sekretariatsleder i Oslo Venstre fra 1. mai. – Jeg er veldig fornøyd med at Boye nå blir en del av laget i Oslo. Han sitter med både erfaring og kompetanse som er svært verdifull for oss i de kommende årene, sier Grunde Almeland, leder i Oslo Venstre.

Boye starter i stillingen 1. mai, og tar over etter nåværende sekretariatsleder Audun Gotaas Bonde. Boye har lang erfaring fra ulike verv i Venstre, bla. som varaordfører i Skedsmo kommune fra 2010 til 2019, og er tidligere generalsekretær i Unge Venstre. Nå ser han frem til å tiltre i stillingen som sekretariatsleder i Oslo Venstre:

– Jeg gleder meg til å komme i gang med jobben og til å samarbeide med alle de fantastiske frivillige som står på for Oslo Venstre. Sammen skal vi vinne valget til høsten, sier Bjerkholt.

Leder av Oslo Venstre, Grunde Almeland, er også svært fornøyd med ansettelsen:

– Boye kommer inn i sekretariatet i det som er en annerledes, men hektisk, valgkamp. Da er det godt å vite at vi får på plass en person med bred erfaring med nettopp å drive valgkamp for Venstre. Styret har også tro på at Boye er riktig person for å lede sekretariatet i å bygge videre på det gode og ryddige langsiktige arbeidet som er gjort.

– Jeg vil også rette en stor takk til Audun Gotaas Bonde for den formidable innsatsen han har lagt ned for Oslo Venstre. Det er mye på grunn av et godt arbeid fra sekretariatet at vi det siste året likevel har hatt god aktivitet i lokalpartiet, til tross for at vi har måttet endre på det meste av planer. Jeg er veldig glad for at han er med i partiet videre, nå i en annen rolle.