– Om fire år er Innlandet det nye batterilandet

Foto: Venstre

Slik lyder Stine Hansen, førstekandidat for Venstre i Oppland valgkrets, sin tale til Venstres landsmøte under den generelle politiske debatten. Dette er en sak som engasjerer Stine og det engasjementet er lett å se.

Her i Innlandet har vi gode forutsetninger for å være det grønne batteriet i Norge og sikre at vi lykkes med “new green deal”.

På spørsmål fra Oppland Arbeiderblad om hvor Innlandet er med Venstre i regjering om fire år svarer Stine:

– Om fire år har vi enda flere grønne jobber og batterifabrikker. Da har vi lagt til rette for mer matproduksjon i Innlandet og vi har blitt et batteriland. Da har vi opplevd vekst i folketallet.

Stine var gjest i Oppland Arbeiderblad sin podcast på fredag og snakket om sine forventninger til Venstres landsmøte. Hør hele intervjuet her (fra 17:30 – 27:25)

Stine har vært engasjert i samfunnsspørsmål og politikken lenge og sier til OA:

– Jeg har alltid vært samfunnsengasjert. Allerede på barneskolen ble jeg engasjert i miljøspørsmål. Jeg var veldig aktiv i 4H og Bygdeungdomslaget. Men som 16 åring satte jeg meg og leste alle partiprogrammene. Jeg synes Venstre hadde den beste politikken. Venstre hadde den beste næringspolitikken og den beste klimapolitikken.

Stine brenner for å skape og satse på de grønne arbeidsplassene i Innlandet. Og det skjer allerede mye spennende.

Les hele intervjuet med Oppland Arbeiderblad her.

Les talen Stine holdt til Venstres landsmøte her.

Besøk Stines facebookside her for å vite mer om førstekandidaten for Venstre i Oppland valgkrets.