Valgkampen er i gang

Venstreleder Trine Skei Grande åpnet partiets valgkamp på Festplassen i Bergen. Nestleder Ola Elvestuen deltok på fellesmarkering i Oslo og nestleder Helge Solum Larsen åpnet valgkamp i Rogaland.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Trine Skei Grande på Bergen Venstres sin stand lørdag.

Foto: Venstre

– Etter de grusomme terrorhandlingene 22. juli er det avgjørende å slå ring om demokratiet. Vi skal ut og banke på så mange dører vi klarer, snakke med så mange velgere som mulig og engasjere så mange medlemmer vi bare kan. Vi håper de andre partiene blir med på å heve det offentlige ordskiftet og ta skikkelig tak i de lokale utfordringene i de ulike kommunene i Norge, sier Skei Grande.

Satser lokalt
Hun opplyser at Venstre vil satse spesielt på lokale ordførerkandidater.

– Dette blir et valg med fokus på de lokale sakene, og vi har flere ordførerkandidater enn noen sinne. Venstre er i vekst, og i år stiller vi 311 valglister rundt om i landet.

Ikke mindre viktig med politikk nå
Nestleder Ola Elvestuen deltok på fellesmarkeringen i Oslo sentrum lørdag. Han innledet med å takke regjeringen og byens ordfører Fabian Stang for hvordan de har ledet landet og byen gjennom sorgen. Elvestuen påpekte atlokaldemokratiet og lokalvalget er viktigere enn noensinne.

– Det er ikke mindre viktig med en god skolepolitikk, en god miljøpolitikk og en bedre næringspolitikk nå, sa Elvestuen.

Mandag arrangerer Venstre sin nasjonale åpning av valgkampen i Spikersuppa i Oslo.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**