Drammen Venstre med innbyggerinitiativ om havna

Drammen Venstre sto lørdag 14. april på Bragernes Torg og samlet inn underskrifter til et innbyggerinitiativ om havna. Ca. 100 personer skrev under innbyggerinitiativet i løpet av de fem timene vi sto der. Neste mulighet til å skrive under på innbyggerinitiativet på Bragernes Torg blir lørdag 12. mai -07.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Med dette innbyggerinitiativet ønsker Venstre å få markert at innbyggerne i Drammen ønsker en annen utvikling av fjord- og trivselsbyen Drammen, enn det flertallet av politikerne ønsker. Venstre har en visjon om en grønnere utvikling på Holmen med kunnskapsbedrifter og grøntarealer. Engasjementet blandt innbyggerne i Drammen rundt denne saken og debatten i bystyret etter Bylistas interpellasjon 27. mars viser at det er behov for politikerne i Drammen å ta diskusjonen.

Her er ordlyden i det vi ønsker å få underskifter på:

Nei til containerhavn på Holmen. Stopp salget av de kommunale arealene på Holmen!

Gjelsten har lagt frem planer for utvikling av Lierstranda med store positive ringvirkninger for Drammen. Drammen Venstre ber derfor om at utbyggingsplanene for Lierstranda behandles av Drammen Bystyre før de kommunale arealene på Holmen avhendes og utredningene av containerhavn på Holmen videreføres”

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**