Drammen Venstre skal bli enda mer tilgjengelig

I Drammen Venstre har vi åpne møter. Det betyr at alle som ønsker det kan delta. Vi er ikke spesielt formelle, men vi bruker oftest å hilse på nye møtedeltakere med hånden. Vi presenterer oss også.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Drammen Venstres vaffelvogn

Foto: Kjell Hausmann

Vi har erfart at det ikke alltid er lett å komme inn i et møte, delta i diskusjoner og gjøre seg opp en mening når en aldri har vært i et Venstremøte tidligere. Drammen Venstre har derfor bestemt at alle saker som diskuteres skal ha en standard tilnærming. Det betyr ikke at nye momenter er uvelkomne. Det betyr bare at vi som et minimum skal se på en sak ut fra 7 tilnærminger.

De syv tilnærmingene som en hver sak skal gjennomgå er:
– Sosiale/Intellektuelle konsekvenser.
– Regionale konsekvenser
– Finansielle/Økonomiske konsekvenser
– Konsekvenser for miljø/klima
– Teknologiske konsekvenser (for eksempel samferdsel)
– Demokratiske konsekvenser
– Konsekvenser for kultur- og fritidsområdet

Målet er at Drammen Venstre på denne måten skal bli enda mer helhetlig i sin politikk, og at personer enkelt og raskt kan sette seg inn i våre standpunkt, inkludert bakgrunnen for standpunktene.

Er du generelt opptatt av politikk, har du saker du brenner for eller av andre grunner ønsker å delta i et Venstremøte, så er du hjertelig velkommen!

Skrevet av Kjell Hausmann
Strategisk ansvarlig, Drammen Venstre