Tror toget har gått

— Om Røyken tror de kan komme tilbake og be Hurum hoppe, så er det ikke sikkert vi er innstilt på det, sier varaordfører Gunn-Torill Homme Mathisen (V).

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Både formannskapet og kommunestyret i Røyken har rukket å behandle og legge en kommunesammenslåing død. Først på tirsdag ble saken tatt opp i formannskapet i Hurum.

— Har forregnet seg
Ordfører Monica Vee Bratlie (H) foreslo å trekke hele saken, men flere ba om ordet for å kommentere Røykens behandling av saken.

Varaordfører Gunn-Torill Homme Mathisen med klar melding.

Foto: Finn Dale Iversen

— Sjokket har begynt å legge seg nå. Samtidig registrerer jeg at Høyre og Frp i Røyken er seg selv nok. Jeg synes argumentene de har framført kunne ha vært bedre. For selv om vi ikke har så mye å vinne på økonomisk, så står begge kommer overfor komplekse oppgaver og utfordringer framover. Jeg tror vi hadde stått sterkere sammen som én kommune, sier Mathisen før hun legger til:

— Om brura blir vraket ved alteret, så er det stor sjanse for at hun ikke vil prøve igjen senere, sier varaordføreren som tror Røyken har forregnet seg i denne saken.

Les mer i Røyken og Hurums Avis

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**