Dobler Nesttunsenteret

Byrådspartiene gir eierne tillatelse til å doble kjøpesenteret på Nesttun. Det gjør det vanskelig å åpne Nesttunelven, mener Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**

Klagene fra Vårt Nesttun og Nesttunvassdragets venner ble i går avvist av byrådspartiene i Komité for miljø og byutvikling. Klagesaken på rammetillatelsen for utvidelse av Nesttunsenteret har vært gjenstand for mye debatt. Før møtet gjorde Venstre det klart at de ville høre på organisasjonene, og stemme for å ta klagen til følge.

Julie_Andersland_pressebilde_2011_kvadratisk

Foto: Tor Blaha

Støtter “Vårt Nesttun”
— Vi støtter Nesttunvassdragets venner og Vårt Nesttun i synet på at en rammetillatelse vil gjøre det vanskeligere å få åpnet opp elven. Selv om prosjektene i seg selv ikke fører til mer nedbygging av vassdraget, så blir det vanskeligere å gjøre om på noe som er helt nytt, sier Julie Andersland, gruppeleder i Venstre.

— Kort oppsummert mener vi at arbeidet med hvordan Nesttunvassdraget skal flomsikres må utredes før man gir dispensasjoner som kan legge føringer for dette arbeidet. Nesttun er flomutsatt, og flomsikring må komme før en senterutvidelse, forsetter hun.

Les hele saken på side 3 i Fanaposten fredag 8. mars.

Vårt Nesttun sin Facebookside finner du også informasjon og bilder av hvordan nærmiljøet på Nesttun kan bli om vi får åpnet og utviklet Nesttunvassdraget.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 11 år siden.**