Sentrumsplanen mangler konkrete tiltak

— Det er kreativt å kalle Sentrumsplanen for en plan, sa Julie Andersland på mandag. Tirsdag fikk Venstre og KrF flertall for å sende planen i retur.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**

– Det er kreativt å kalle Sentrumsplanen for en plan, sa Venstres gruppeleder i debatten på mandag. Tirsdag ble planen sendt tilbake til byrådet med klar beskjed om å komme opp med noe bedre.

Mandag kveld ble Bryggen og Fisketorget debattert på Litteraturhuset. Panelet var uenige om både dagens tilstand og visjonen for områdene, skriver BA.

Mens Dale fra Arbeiderpartiet ønsker Fisketorget tilbake til det det en gang var, mener Venstres Julie Andersland at denne visjonen er urealistisk og mest sjarmerende. Hun uttalte at hun har tro på en kombinasjon av tradisjonelle torghandlere og små serveringssteder.

Under debatten ble byråden beskyld for å ha lite konkret å komme med når det gjelder Sentrumsplanen 2014—2020 som ble lagt frem tidligere i sommer.

Dale mener den mangler forpliktelser, mens Andersland mener den fullstendig mangler konkrete tiltak, prioritering og fremdriftsplaner.

Bergen fra Fløyen

— Det er kreativt å kalle Sentrumsplanen for en plan, men det er en fin inspirasjon, sa Andersland.

Du kan også lese mer om saken på NRK.no her.

Sender planen i retur
I tirsdagens møte i Komité for næring fikk forslaget fra Venstre og KrF om å sende planen i retur, flertall. Beskjeden til byrådet er klar: Kom tilbake til bystyret med en konkret og forpliktende plan som sier noe om hvordan vi skal få flere, særlig barnefamilier, til å bosette seg i Bergen sentrum.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 10 år siden.**