Til innhold
Et grønt, bærekraftig og inkluderende Bærum

Velkommen til Bærum Venstre.

Venstre er Norges sosialliberale parti. Vi vil skape et samfunn der man har frihet til å forme sitt eget liv, samtidig som vi tar ansvar for hverandre og for miljøet vårt. Denne friheten skapes ved å gi reell valgfrihet til alle – ikke bare de som har egne ressurser til det – og det er også slik vi tar ansvar for hverandre. Et godt samfunn er skapt av frie mennesker som er i stand til å ta gode valg for seg selv, sin familie og verden rundt dem.

• Alt starter i skolen.

Barn lærer mer når de har det bra. En god skole er en skole der barna trives. Alle barn fortjener lærere som gir dem mulighet til å velge sin egen framtid.

• Flere nye jobber.

Det må bli lettere å skape arbeidsplasser der du bor. Venstre støtter gründere og småbedrifter. De som våger å satse skal ha like rettigheter som andre arbeidstakere.

• Ta vare på naturen.

Vi bor i et land med fantastisk natur. Den har lagt grunnlaget for vår velferd. Men naturen er sårbar. Derfor vil Venstre ta vare på miljøet. Vi vil gjøre det lett og billig å leve miljøvennlig.

• På lag med framtida.

Venstre er Norges sosialliberale parti. Vi vil at våre barn og barnebarn skal ha minst like gode og trygge liv i morgen, som vi har i dag. Derfor er Venstre på lag med framtida.

Våre folk