Til innhold
Bilde med Guri Melby med teksten "Stem Venstre."

Venstre tar Eidskog fremover.

Eidskog Venstre

Venstre er et miljø- og kunnskapsparti som forener troen på enkeltmenneskets frihet med det å ta sosialt ansvar. Venstre fremmer framtidsoptimisme, kunnskapsbaserte beslutninger og bærekraftig utvikling, der økonomisk og miljømessig ansvarlighet kombineres med tiltak for vekst og utvikling. Venstre er opptatt å legge til rette for mindre byråkrati og bedre rammebetingelser for å skape vekst i små og mellomstore bedrifter.
Barna er framtida! Grunnlaget for all utvikling ligger i kunnskap og gi barn like muligheter for å utvikle evnene sine. Venstre satser på skolen!

Følg oss gjerne på Facebook !

Åpenhet i Eidskog

• Åpenhet skaper tillit

Eidskog trenger en åpenhetsreform der innbyggerne i større grad kan få innsyn i og påvirke politiske prosesser.
    Venstre vil ha flere folkemøter og mer involvering av innbyggerne, videooverførte politiske møter og åpne politiske prosesser.

• Klima og miljø

Eidskog skal være et samfunn som tar ansvar for miljø og klima i alle beslutninger som fattes, fra innkjøp, kollektivtransport, bruk av ny teknologi og vern av matjord. Eidskog har naturressurser som er viktige i det grønne skiftet. Venstre ønsker å stimulere til mer grønn næringsutvikling.

• Eidskog inn i framtida

Venstre vil utvikle Eidskog for framtida. Spesielt brenner vi for å sikre barn gode oppvekstsvilkår uansett hvilken bakgrunn de har, utvikling av framtidsrettede helsetjenester, tilrettelegge for lokal næringsutvikling, gode klimaløsninger og internettilgang i hele kommunen. Utviklingen skjer raskt, og vi vil ha innbyggerne med på laget.

• Internettilgang i hele kommunen

Videre utvikling i Eidskog forutsetter god tilgang til internett / fiber, enten det gjelder næringsutvikling, barn og unges skolearbeid, eller nye helsetjenester. Bedre internettilgang vil være førsteprioritet også for en grønnere og mer miljøvennlig kommune.

Våre folk