Til innhold
Foto: Ida G. Johnsen

Vega

Venstre ønsker kontakt med alle som søker et liberalt parti med sosialt ansvar, som fronter skole og kultur og legger til rette for småbedriftene. Vil du være med på å øke aktiviteten i det lokale Venstrelaget? Vega Venstre har ikke et aktivt lokallag og vi vil gjerne komme i kontakt med personer som kunne tenke seg til å starte opp et lokallag. Ta kontakt med leder i Nordland Venstre, Anja Johansen fra Vågan, eller organisatorisk nestleder Mats Hansen fra Rana.

• Sats på skolen.

Barn lærer mer når de har det bra. En god skole er en skole der barna trives. Alle barn fortjener lærere som gir dem mulighet til å velge sin egen framtid.

• Flere nye jobber.

Det må bli lettere å skape arbeidsplasser der du bor. Venstre støtter gründere og småbedrifter. De som våger å satse skal ha like rettigheter som andre arbeidstakere.

• Ta vare på naturen.

Vi bor i et land med fantastisk natur. Den har lagt grunnlaget for vår velferd. Men naturen er sårbar. Derfor vil Venstre ta vare på miljøet. Vi vil gjøre det lett og billig å leve miljøvennlig.

• På lag med framtida.

Venstre er Norges sosialliberale parti. Vi vil at våre barn og barnebarn skal ha minst like gode og trygge liv i morgen, som vi har i dag. Derfor er Venstre på lag med framtida.

Våre folk