Til innhold
Daniel Skog
Et grønt, sosialt og liberalt Tromsø

Tromsø

Venstre er et liberalt parti inspirert av den sosiale liberalismen. Å være liberal innebærer en sterk tro på menneskets frihet, skaperevne, kreativitet og ansvarsfølelse.

Venstre vil at Tromsø skal være en by som er åpen for nye impulser og er opptatt av kompetanse og kunnskap. Byen skal ta vare på nærmiljøet sitt, samtidig som den tar sin del av det globale ansvar for rettferdighet og miljø. Våre 3 viktigste valgløfter for 2015-19:

• Ny grønn transportreform med over 1 milliard kr til grønn infrastruktur (sykkel, gang og kollektiv)
  • Dobling av satsingen på etter- og videreutdanning av lærere
  • Bygge Tromsøbadet på Templarheimen
  • Grønn transport

Venstre vil gjennomføre en grønn og moderne transportreform med en stor satsing på kollektivtrafikk, Tromsømarka og gang- og sykkelveier. En ny, grønn Tromsøpakke 4 og en "grønn bydel" langs Stakkevollvegen er Venstres viktigste sak i neste kommunestyreperiode.

• Kunnskap

En god skole gir elevene kunnskap og tro på egne evner. Venstre prioriterer det viktigste i skolen; trygge og dyktige lærere som har tid til elevene sine. Vi lover fortsatt etter- og videreutdanning av lærere, enda flere helsesøstre og økt satsing på IKT i skolen.

• Velferd

Venstre vil prioritere mer til de som trenger det mest, derfor mener vi at de som tjener minst skal betale mindre for velferdstjenester. Venstre vil styrke arbeidet med rus og psykiatri, samt sikre brukerne mer valgfrihet. Vi vil også anskaffe 440 sosiale boliger i løpet av 4 år.

• Kultur og idrett

Venstre vil fortsette satsingen på kultur og idrett i samarbeidet med byens lag og frivillige organisasjoner. Vi støtter de regionale kulturinstitusjonene, de frie kunstutøverne og festivalene. Venstre sørger for at Tromsøbadet blir bygget. Vi jobber også for ny skistadion i Grønnåsen, rulleskiløype på Storelva og Tromsdalen idrettspark.

Fields marked with a * are required.

Meld deg på nyhetsbrevet vårt
fyll inn din epostadresse

Få de ferskeste nyhetene, kunngjøringene og invitasjonene.
Rett fra kilden. Abonner på vårt nyhetsbrev.
Meld på nyhetsbrev