Abid Raja til representantskapmøte i Ålesund i oktober

Abid Raja kommer til representantskapmøte i Åleund 15-16 oktober. – Vi er veldig glade for at Abid Raja tar turen til Ålesund og representantskapmøtet. Raja – som i oktober også kommer med en ny bok – vil holde innlegg til politisk debatt på møtet lørdag morgen/formiddag, sier fylkesleder Jens Johan Hyvik i Møre og Romsdal Venstre.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Abid Raja sitter i landsstyret i Venstre og vararepresentant til Stortinget for Akershus.

På representantskapmøtet samles utsendinger fra alle Venstre sine lokallag i Møre og Romsdal.

Abid Q. Raja

Foto: Venstre

Raja er blant annet kjent for at han i januar 2009 tok initiativ til såkalte dialogmøter i Oslo. I oktober utgir han med bakgrunn i dialogmøtene boka “Dialog om vold, undertrykkelse og ekstremisme” (Cappelen Damm).

– Det er en spennede og allsidig politiker som preger den offentlge debatten som kommer til Ålesund i oktober, sier Jens Johan Hyvik, som ser fram til en toppaktuell debatt.

Forlagets omtale av boka:
Advokaten og Venstrepolitikeren Abid Raja tok januar 2009 initiativ til såkalte dialogmøter. Demonstrasjonene og opptøyene i Oslo i forbindelse med invasjonen i Gaza var utgangspunktet for det første møtet – der politi og steinkastende ungdom møttes, og der både muslimer og jøder deltok. Raja ønsker nå å utgi en bok der han oppsummerer sine erfaringer fra disse dialogmøtene, utdyper sine synspunkter og peker ut en vei videre. Resultatet er en bok som tar Norge 2010 på pulsen når det gjelder integrering og minoritetspolitikk. Dette er en bok som vil gi ny debatt rundt disse spørsmålene, og som kan være et viktig verktøy for myndigheter, organisasjoner og privatpersoners arbeid med problemstillingene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**