—Godt fornøyd med teaterpenger

—Jeg er godt fornøyd med teaterutdanningen ved Høgskolen i Nord-Trøndelag endelig blir likebehandlet med de øvrige teaterutdanningene i landet, sier stortingsrepresentant og listetopp for Venstre Andre N. Skjelstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

Allerede i vår øvet Skjelestad påtrykk for å få samme tilskudd til HINT som de øvrige teaterutdanningene i Norge, da han tok opp saken i et skriftlig spørsmål til forskningsminister Tora Aasland. Tirsdag utfordret han de øvrige listetoppene i Nord-Trøndelag på om de var villige til å støtte likebehandling av skuespillerutdanningen.

– Dette er viktig i forhold til at vi har muligheten til å ha likeverdig teaterutdanning i distriktene, sier Skjelstad. – Nå får teaterutdanningen ved HINT endelig anerkjennelsen de burde fått av de rødgrønne på et langt tidligere tidspunkt. Jeg vil også gi ros til stortingsrepresentant Gerd Janne Kristoffersen for at hun også har engasjert seg i saken, avslutter Andre N. Skjelstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 15 år siden.**