Kjerkol må svare om mangel på kulturhusstøtte

Venstres gruppeleder i Nord-Trøndelag fylkesting, Andre N. Skjelstad, stiller spørsmål til fylkesrådsleder Ingvild Kjerkol om hvordan fylkesrådet vil støtte det planlagte kulturhuset på Stjørdal økonomisk. —Hvilken økonomisk støtte vil fylkesrådet gi til det planlagte kulturhuset på Stjørdal?, lyder spørsmålet fra Venstrerepresentanten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

Det er på et såkalt skriftlig spørsmål til medlemmer av fylkesrådet at Skjelstad tar opp saken. Kjerkol har nå seks dager på seg til å gi et skriftlig svar tilbake. Skjelstad begrunner spørsmålet med at dette er et prosjekt som har stor betydning for Stjørdalsområdet og at Steinvikholm Musikkteater skal inn i kulturhuset. Distriktsoperaen har blant annet en fast post på statsbudsjettet.

—Dette har også en stor regional betydning, ikke bare for Stjørdalsområdet, men for hele Trøndelag, sier Skjelstad. Han synes det er oppsiktvekkende at fylkesrådet med dets leder fra Stjørdal ikke vektlegger dette. Jeg håper at fylkesrådet vurderer sin holdning og støtter opp om et kulturhus som har en så stor regional betyding, sier Skjelstad.

-Fylkeskommunen har tradisjonelt stilt opp med midler ved store regionale satsinger, sier Skjelstad. Han forventer derfor at Kjerkol stiller opp for dette regionale prosjektet i Stjørdal. —Den økonomiske støtte fra fylkeskommunen er foreløpig ingenting, dette handler om å støtte opp om kreative møteplasser for å styrke potensialet i kultursektoren, avslutter Andre N. Skjelstad i Nord-Trøndelag Venstre.

Les spørsmålet her.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**