-Posisjonen holder ytterøyningene varme

Venstres gruppeleder i fylkestinget, Andre N. Skjelstad, mener posisjonspartiene AP, Høyre og KrF driver dobbeltkommunikasjon og holder ytterøyningene varme i spørsmålet om fergetilbud til Ytterøy. -Dere må heller være ærlige å si nei, det blir ikke noe bedre fergetilbud, sa Skjelstad under fylkestingets behandling av saken på onsdag.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

André N. Skjelstad

Foto: Rune Kongsro

-Venstre krever et fergetibud på minimum samme nivå som det utvidede fergetilbudet i perioden 01.03.2010 til 31.01.2011. Nå trør posisjonen vannet, mener Skjelstad om det vedtatte forslaget om å se på en ordning om bedre fergetilbud opp mot økt brukerbetaling.

-Innføring av et bedre fergetilbud vil være et tiltak som vil ha stor betydning for befolkningen på Ytterøy og fastlandet, sier Skjelstad.

-Ytterøy er i dag et øysamfunn med cirka 500 fastboende, ligger i et vekstområde, og har et stort arbeidsmarked bare en halvtimes fergereise unna. Ytterøy har ingen alternativer til fergetransport gjennom for eksempel omkjøringsveier eller hurtigbåt. Derfor bør Ytterøy få et bedre fergetilbud, avslutter Andre N. Skjelstad.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**