Viktig vedtak for ridesenteret på Nordtvet

I budsjettforliket med Byrådspartiene har Venstre fått gjennomslag for en rekke enkeltvedtak, blant annet om å sikre realisering av ridehall og videre drift av ridesenteret på Nordtvet gård.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Hest på Nordtvet gård

Venstres bystyregruppe har i dag på vegne av Venstre signert budsjettjusteringsavtale for 2011 med bystyregruppene til Høyre, Frp og KrF.

Forliket innebærer en rekke gjennomslag for Venstre, blant annet bes Byrådet gå i dialog med bydel Grorud og driverne av ridesenteret på Nordvet gård for å sikre realisering av ridehall og videre drift av ridesenteret.

– For Venstre har det vært viktig å få på plass et ridehus på Nordtvet gård. Vi kunne ikke bare sitte stille og se på at raseringen av barns og unges oppvekstvilkår i bydelen vår fortsetter. Med dette vedtaket er bydelen nødt til å gå i dialog med driverne av ridesenteret for å realisere planene om et ridehus på Nordtvet gård, sier Jon Julius Sandal leder i Grorud Venstre.

Les mer om budsjettforliket på Olso Venstres hjemmeside.

Les artikkel i Lokalavisen: Venstre i spissen for ridesenter støtte

Se reportasje om på NRK Østlandssendingen: Ridesenter Nortvet truet.

Les intervju med Toril Berge (V) i Akers Avis Groruddalen: Så dagens lys på Nordtvet gård.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**