Ridehall på Nordtvet Gård

Reguleringsplanen for Nordtvet gård er lagt ut til offentlig ettersyn hos Plan- og bygningsetaten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Hest på Nordtvet gård

I reguleringsplanen for Nordtvet gård som ble lagt ut til offentlig ettersyn 28. november foreslås det omregulerig av Nordtvet med sikte på å legge til rette for ridehall, skolehage og barnehage med fire avdelinger.

– Dette er vi i Venstre svært glad for. Jeg har hele tiden ment at det er plass til både ridehall og barnehage på Nordtvet. Dette blir et kjempespennende prosjekt bydelen vil tjene mye på i fremtiden, sier Jon Julius Sandal, Venstres representant i Grorud bydelsutvalg.

Plan- og bygningsetaten mener forslaget om etablering av ridehall er positivt da det vil bidra til å utvikle Nordtvet som tyngdepunkt for rekreasjon og som møteplass for et bredt spekter mennesker. Etableringen av en ridehall er viktig for å bevare et velfungerende fritidstilbud med høy oppslutning, sier det i planen.

– Det er først og fremst alle de engasjerte menneskene tilknyttet ridesenteret på Nordtvet som skal ha æren for at vi nå er nærmere målet om en ridehall, men også Oslo Venstres leder Toril Berge fortjener stor honnør for den innsatsen hun gjorde sist vår for å få fortgang i saken, sier Sandal med henvisning til forliket mellom de borgerlige partiene om realisering av ridehall på Nordtvet gård.

Saken kommer opp i Grorud Bydelsutvalg 15. desember (Sak 105/11 og Sak 109/11). Hele saksframlegget finner du her: Møteinnkalling 08/11.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**