St. Hanshaugen Venstres program

St. Hanshaugen Venstre vedtok 14. februar program for perioden 2011-2015.
Programmets viktigste saker inkluderer valgfrihet i barnehage- og omsorgstilbudet,
prioritering av grøntområder og en ambisiøs visjon for samferdselen i bydelen.
Les programmet til St. Hanshaugen Venstre (pdf)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

— Vi mener at vi har vedtatt et program som er både gjennom-arbeidet og bredt forankret, sier leder for programkomiteen, Karl Arthur Giverholt. — Vi har tatt imot innspill fra både eldrerådet og ungdomsrådet, og brukt mange helger i høst og vinter til å stå på stand og spørre folk om hva de synes. Dermed kan vi nå presentere et program som både har en tydelig liberal profil, og tar behovene til bydelens innbyggere på alvor, fortsetter han, og påpeker at et stort flertall av innspillene fra både medlemmer og utenforstående er tatt inn i det endelige programmet.

St. Hanshaugen Venstres førstekandidat til bydelsutvalget, Torkild Strandvik, uttrykker stor glede over Venstres ambisiøse satsning på samferdsel. — Folk i St. Hanshaugen vet hvor kronglete det kan være å komme seg frem med sykkel og på fortau når det står biler parkert overalt. Og bilister vet hvor håpløst det kan være å finne parkerings-plass i nærheten av der man bor. Venstre har allerede innført beboerparkering i bydelen, men nå går vi et skritt lenger, og går inn for et kommunalt parkeringshus under St. Hanshaugen, sier Torkild, og understreker at det må helhetlige løsninger til for å sikre at alle typer trafikanter får plass i bydelens gater.

— Ved å tilby god langtidsparkering får vi åpnet gatene for gående og syklister, og gir også folk et ekstra incentiv til å la bilen stå litt oftere. Når vi samtidig styrker kollektivtilbudet enda mer, vil dette føre til at det blir både enklere og mer klimavennlig å komme seg dit man skal, sier Torkild.

Jan-Petter Holtedahl er leder i St. Hanshaugen Venstre, og frem-hever at programmet inneholder blant annet en offensiv satsning på grøntområder, og større tilbud til bydelens ungdom. — Vi går inn for å styrke skolehelsetjenesten, og å utvide mulighetene til å drive organisert og uorganisert idrett. I tillegg forsetter Venstre sitt utrettelige arbeid for at våre grøntområder skal være attraktive møteplasser for bydelens befolkning, avslutter Jan-Petter.

Last ned programmet til St. Hanshaugen Venstre i pdf-format.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**