Liv H. Wiborg

Liv H. Wiborg (f. 1949) er sosionom og cand. polit. Selvstendig næringsdrivende innen barnevern og forfatter.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Liv H Wiborg

Foto: Kristin Langaker

Liv er nestleder i Ullern bydelsutvalg, og Venstres gruppeleder der. Hun har vært medlem av bydelens helse- og sosialkomite siden 1998. Liv er særlig opptatt av barn og unges oppvekst, også tilbudet til uorganiserte. Hun er en sterk forkjemper for forebyggende arbeid. Hun er leder i Tilsynsutvalg for Smestadhjemmet, Madserud sykehjem og Øvre Skogvei bolig.

Hun har lang erfaring fra omsorgsektoren, og jobber som sakkyndig i barnevernssaker og når det gjelder behandling av gravide rusmiddelbrukere. Liv er medlem i det nasjonale fagrådet til ADHD – Norge og styreleder i Oslo Barnevernssamband.

Liv er også forfatter og oversetter, både av fagbøker innen barnevern og omsorgsfeltet, og av skjønnlitteratur. Hun er aktuell med en ny barnebokserie om miljøvern der den første, “Leon og Humlene”, er utgitt høsten 2014.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**