Til innhold

Anne Line Gudbjørgsrud

Anne Line drømmer om å etablere et rock'n'roll gamlehjem i fjøset!

Anne Line Gudbjørgsrud er medlem av hovedutvalg for utdanning, og sitter som 1. vara til kommunestyret. Hun har et stort engasjement innenfor oppvekst og kultur.

Hun har tidligere vært Venstre-representant i kommunestyret i tre perioder, og satt fra 2014-2015 som leder for hovedutvalg for kultur, landbruk og miljø. Hun åpner møtene hun leder med dikt og er spesielt ivrig i debatter om naturvern, byutvikling og miljø.

Til daglig jobber Anne Line i rusomsorgen, og har også lang erfaring innenfor ungdomsarbeid. Hun er lærer med videreutdanning i sosialpedagogikk, og har vært alt fra kulturarbeider, fritidsklubbleder og utekontakt til fjøsavløser og driver av mekkeverksted og rockeverksted. Som styremedlem i Vintermyggen er hun med på å arrangere konserter med unge lovende lokale musikere og mer etablerte norske artister. Du finner Anne Line på Vintermyggen annenhver torsdag, i kjelleren på Kultursenteret.

Anne Line bor på et småbruk på Leirsund, sammen med tvillingene Hanna og Ella (Ella er vår kandidat nr 20 til kommunevalget). I år har hun åpnet pilegrimsherberge på gården; stabbur og fjøs er åpent for vandrere til Nidaros.

Anne Line drømmer om å etablere et rock’n’roll gamlehjem i fjøset!

Anne Lines engasjement strekker seg lenger enn til Skedsmos grenser. Hun har reist mye rundt i verden og besøkt både Empire State Building og Taj Mahal og enda mer eksotiske steder som Katmandu og Machu Picchu, reist med Den Transsibirske Jernbanen til Beijing og rukket både Vietnam og Hong Kong. Men det er en jenteskole i den lille byen Pushkar i Rajasthan (India) hun har valgt å engasjere seg spesielt i og gi sin støtte til.

Neste gang du hører Anne Line snakke om integrering og mangfold – legg merke til engasjementet!