Til innhold

Sondre Hansmark Persen

Sondre Hansmark Persen er leder i Unge Venstre og er født og oppvokst på Askøy.

Jeg mener Norge trenger en grønn, fri og fremtidsrettet kurs. Jeg brenner spesielt for kunnskap, klima og rusproblematikken. Vi trenger en skole som nærer under elevenes nysgjerrighet og kreativitet, en klimapolitikk som er offensiv og gjør at vi kan levere en klode i god stand til våre barn, og en ruspolitikk som er skadereduserende fremfor en som jager rusavhengige rundt som kriminelle.

Venstre trenger unge kandidater. Det er vi som kommer til å sitte igjen med regningen etter dagens politikeres skyhøye pengebruk, det er vi som vil bevitne en jordklode som i stadig større grad herjes av klimaendringene og det er vi som må gjøre noe med inhumane ruspolitikken som føres i dag. Venstre har stort potensiale blant både unge velgere og studenter, og vi trenger kandidater som kan formidle Venstres budskap til viktige velgergrupper.

Jeg jobber hver eneste dag for at Venstre skal vinne valget. Jeg håper dere vil ta kontakt med meg dersom det er noe som helst dere lurer på.