Til innhold

Tina Shagufta Kornmo

Tina Shagufta Kornmo er fast møtende stortingsrepresentant fra januar og fram til mai 2018 (for Guri Melby som har mammapermisjon).

Tina er også Venstres 3. kandidat til Frogner Bydelsutvalg.

Tina Shagufta Kornmo er varamedlem i Frogner Venstre. Kornmo har tidligere sittet i styret i Oslo Venstre og vært varamedlem i Ullern Venstre. Kornmo er utdannet lege fra Universitetet i Oslo i 2001 og jobber i dag som urolog ved Bærum Sykehus.

Tina Shagufta er født i Pakistan og oppvokst på Lilleaker og Lysejordet.
Tina Shagufta Kornmo er styreleder i Alma’s Development Initiativ. ADI- som engasjerer seg i norsk-pakistansk kunnskaps- og ideutveksling innen kunst, kultur, helse og idrett. Kornmo har også vært blant initiativtakerene til dannelsen av LIM, en organisasjon som jobber for likestilling, integrering og mangfold.
Kornmo er engasjert i samfunnsdebatten, spesielt når det er relatert til kvinner og likestilling samt barn og unge. Hun har bidratt med essay i antologien “Utilslørt-muslimske råtekster” (Aschehoug 2011) og deltatt som «Den statistiske Osloborger» ved Nationaltheatret, Hovedscenen: «En folkefiende» Av Rimini Protokoll. Kornmo holder jevnlig foredrag om integrering, tilhørighet, foreldreveiledning, radikalisering, kommunikasjon og minoritetsutfordringer i helsevesenet.

I bydel Frogner har helse, barn og eldre vært hennes politiske fokus område. Hun ønsker med sitt engasjement å styrke bydelens tilbud innen disse områdene. Som lokalpolitiker vil hun jobber for at Frogner skal være en trygg og god bydel for alle som bor her.