Bli med på postkasseaksjoner

Vi sitter mye stille i disse tider, foran skjermen, uten å møtes fysisk. Kort vei til jobben er det for mange der vi sitter plassert på hjemmekontoret. Fysisk aktivitet og bevegelse er bra for både kropp og hode. Mange velgere har Venstre som andrevalg. Vi må komme i kontakt med dem nå.

Bli med og lever brosjyrer i postkassen og inviter folk til å bli bedre kjent med vår nye partileder, Guri Melby.

Men virker det? Materiell i postkassen har effekt på valgresultatet, og for de som også blir med på digitale møter for å treffe partilederen er dette en fin inngang til å bli kjent med Guri og kjent med Venstre.

Kan jeg vinne noe?

Ja – vi trekker heldige vinnere som vil få profilmateriell fra Venstre, samt heder, ære og berømmelse. Du kan konkurrere både om å legge brosjyre i flest postkasser (den uken eller måneden) og om å gå flest skritt på postkasseaksjon for Venstre (den uken eller måneden).

Slik deltar du:

Du deltar ved å logge postkassene i Eva på eva.venstre.no – rapporter gjerne på hvert stativ at du har vært på aksjon og hvor mange løpesedler du har levert ut. Du får tilsendt brukernavn og passord når du melder deg på for å få materiellpakken i skjema under.

I tillegg til å logge antall postkasser kan du også delta med skritt – hvem får flest skritt og flest postkasser før påske? Du melder inn hvor mange skritt du går på postkassetur i skjema under. Fint om du melder inn pr tur. Mange telefoner har skritteller som du kan bruke. Husk å sjekke telleren ved start og slutt for turen.

Er det trygt med postkasseaksjoner?

Følg rådene fra FHI og bidra til å redusere risiko for smitte også når du går postkasseaksjoner. Se våre smittevernråd under.

Bestill gratis materiell til å dele ut i postkasser

Bestill materiell til utdeling her og få det tilsendt til din postkasse.

Smittevern

Det er viktig å ha godt smittevern, derfor har vi laget disse rådene. Vi håper det gjør det lettere for deg å gjennomføre postkasseaksjoner.

• Gjør deg kjent med lokale og nasjonale anbefalinger og retningslinjer. Følg disse!
  • Husk god hånd- og hostehygiene, og rengjør hender etter å ha berørt kontaktpunkter på steder mange ferdes, inkludert arbeid/barnehage/skole.
  • Hold 2 meter avstand til andre enn de du bor med. Unngå fysisk kontakt, inkludert håndhilsing og klemming.
  • Risikoen for smitte er høyere innendørs enn utendørs, særlig i små og dårlig ventilerte rom.
  • Dersom du får symptomer på luftveisinfeksjon, må du holde deg hjemme og du bør ta en test.
  • Hvis du er i karantene, må du holde deg hjemme.
  • Vask hendene før du går ut på postkasseaksjoner. Ha god håndhygiene underveis og vask eller antibac hendene mellom hvert postkassestativ/oppgang. Husk å vaske hendene når du kommer hjem.
  • Bruk munnbind innendørs , for eksempel dersom postkassene er innendørs i en oppgang, ta på munnbind før du går inn for å legge løpesedler i postkassene. Hold god avstand til beboere.

Les mer hos FHI.

Meld inn skritt og vinn

Meld inn skritt for hver aksjon, slik at du deltar i konkurransen om å være aksjonisten med flest skritt denne uken og i måneden! Hvem får flest skritt før påske?