Miljøprisen 2009: —Det største jeg har opplevd!

Det sa Gunnar Kvassheim da han søndag mottok Rogaland Venstres miljøpris for 2009. Tildelingen skjedde på Rogaland Venstres fylkesårsmøte i Stavanger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**

Miljøprisen til Gunnar Kvassheim

Foto: Vidar Grundetjern

Det var en beveget Gunnar Kvassheim som takket for Rogaland Venstres miljøpris, en pris han selv har hatt gleden av å utdele mange ganger. Denne gangen var det avtroppende fylkesleder, Helge Solum Larsen som stod for prisutdelingen.

Gunnar Kvassheim fikk prisen for sitt virke som miljøpolitiker gjennom flere tiår. Hans engasjement spenner fra klassisk naturvern via arbeid for friluftsliv, aksjoner mot atomkraft anlegg som Dounrey og Sellafield og til et utrettelig arbeid for en slagkraftig norsk klimapolitikk.

— Årets prisvinner var en opplagt kandidat, sa Helge Solum Larsen, og la til at noen nevneverdig diskusjon omkring kandidaturet hadde vært unødvendig. — Gunnar Kvassheim er klimaforlikets far, og gjennom sin nye jobb vil han også i framtiden kunne bidra til et fortsatt sterkt klimaengasjement i fylket.

Tildelingen ble møtt med begeistring og stor glede i fylkesårsmøtet, som takket Gunnar Kvassheim for hans innsats med trampeklapp.

Les mer om Rogaland Venstres miljøpris

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 14 år siden.**