Innstiller på ny fylkesleder i Rogaland

Valgkomiteen til Rogaland Venstre har innstilt Kjartan Alexander Lunde fra Stavanger som ny leder for fylkesorganisasjonen. Lunde overtar lederjobben etter Iselin Nybø, som velger å bruke mer tid i en travel hverdag på lokalpolitikken i Stavanger.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Kjartan Alexander Lunde, Stavanger, Rogaland

Foto: Mari Halvorsen

— Valgkomiteen er meget godt fornøyd med innstillingen. Vi har fått satt sammen et styre med godt motiverte medlemmer. Samtidig har vi fått på plass en ung, dyktig og engasjert leder. Jeg er overbevist om at dette styret vil gjøre en god jobb for å sette oss i stand til å vinne valget i 2013, sier leder av valgkomiteen, Vidar Grundetjern.

Kjartan Alexander Lunde er 24 år, og ble i fjor ferdig utdannet sivilingeniør fra Universitetet i Stavanger. Han har tidligere vært leder i Rogaland Unge Venstre i fire år og har vært aktiv sentralt i Unge Venstre. Under valget 2011 var han med på å lede valgkampen til Rogaland Venstre.

Lunde ser nå fram til å ta fatt på flere utfordringer og arbeidsoppgaver i politikken. — Jeg er veldig ydmyk over å få lov til å bli innstilt til en så viktig posisjon for Norges liberale parti, sier Lunde. Han ser det på det som sin hovedoppgave å sørge for at Rogaland Venstre blir godt representert på Stortinget etter valget i 2013.

Venstre er et parti i vekst. Hvert år de ni siste årene har Rogaland Venstre opplevd oppgang i antallet betalende medlemmer. Ved årsslutt i 2011 hadde partiet 685 betalende medlemmer.

— Vi ser at stadig flere vil ha et rendyrket liberalt parti i Norge. Et parti som setter folk først, og som plasserer klima og miljø, kunnskap og moderne velferdsløsninger høyest på den politiske dagsordenen, sier Lunde.

Les mer om Kjartan Alexander Lunde

Valgkomiteen innstiller på følgende styre i Rogaland Venstre:
Leder: Kjartan Alexander Lunde, Stavanger (ny)
Politisk nestleder: Tove Frantzen, Sandnes (ikke på valg)
Org. Nestleder: Kenneth Gjesdal, Lund (ikke på valg)
Sekretær: Nina Østebø, Suldal (ny)
Kasserer: Tom Henrik Rosseland, Hå (gjenvalg)
Styremedlem: Anja B. Endressen, Sola (ikke på valg)

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**