Bygg studentboliger

Bystyrekandidat Alexander Sjursæther mener kommunen bør legge til rette for studentboliger i Sandnes.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

I dagens utgave av Sandnesposten går Alexander Sjursæther ut med ønsket om å få på plass studentboliger i Sandnes. Kommunen har blant annet planer om å selge parkeringshuset i sentrum, turnhallen og den gamle kulturskolen i Langgata. — Dette er ypperlige plasser til studentboliger, mener Sjursæther.

Alexander Sjursæther

Foto: Rogaland Venstre

— Det er mangel på studentboliger i Norge, og flere tusen studenter landet over står på ventelister. Nå har Sandnes flere eiendommer som ønskes solgt, men jeg mener at vi bør beholde disse som mulige steder til studenthybler, sier Alexander Sjursæther, som står på 6. plass på valglisten for Sandnes Venstre neste år.

Både Øyvind Lorentzen, daglig leder for boligavdelingen i Studentsamskipnaden i Stavanger, og Næringssjef i Sandnes kommune, Nina Othilie Høiland, uttaler seg positivt til utspillet i Sandnesposten.

– Studentboliger er et statlig ansvar, men det må være en samhandling mellom lokale og sentrale myndigheter, derfor må Sandnes kommune nå være villige til å inngå dialog med sentrale myndigheter og disponere eiendommer til salgs for studentformål, avslutter Sjursæther til Sandnesposten.

Les hele artikkelen med kommentarer fra Studentskipnaden og Næringssjefen i tirsdagens utgave av Sandnesposten.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**