Klare signaler i nominasjonsprosessen

Iselin Nybø og Gro Skartveit gjestet idag medlemsmøtet til Sola Venstre. Det klargjorde Nybø at hun vil kjempe for å få førsteplassen på Stortingsvalglisten fra Rogaland Venstre, og Gro Skartveit signaliserte at hun ønsket å kjempe for andreplassen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**

Gro Skartveit og Iselin Nybø

Foto: Anja B. Endresen

Gro Skartveit viste til den politiske innflytelse som ville forsvinne med tanke på politisk representasjon i både fylke og lokalt i hennes egen hjemkommune dersom hun måtte sagt fra seg sine verv her lokalt. Iselin Nybø fortalte om den driven hun ønsket å dra med seg inn i valgkampen og at det var viktig at vi fremover bygget et godt team som kunne utfylle hverandre både når det gjaldt fagkompetanse, mens også med hensyn til erfaring både fra politikk og det levde liv.

Disse signalene var i tråd med de prioriteringer lokallaget også gjorde seg i etterkant av diskusjonen med Nybø og Skartveit. Den videre listen innebærer Svein Abrahamsen fra Haugesund på 3. plass, mens lokallaget ønsker at Sola Venstres Anja Berggård Endresen skal ha fjerdeplassen.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 12 år siden.**