Sør-Trøndelag Unge Venstre kraftig opp ved skolevalget

Sør-Trøndelag Unge Venstre får 6,1% ved skolevalget. Det betyr en oppgang på 3,3% og over en dobling av oppslutningen siden 2009.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Førstekandidat Jon Gunnes og tredjekandidat Petter Rønning koste seg på stand i dag.

Foto: n.a.

Sør-Trøndelag Unge Venstre får 6,1% ved skolevalget. Nasjonalt gjør Unge Venstre sitt besteskolevalg på over tjue år med en oppslutning på 6.8%. — Norsk ungdom ønsker bedre lærere, mer kollektivtrafikk og et mer liberalt Norge, sier Petter Rønning, leder av Sør-Trøndelag Unge Venstre.

Årets skolevalgkamp har vært preget av angrepene 22. juli, og de tradisjonelle skoledebattene ble avlyst til fordel for skoletorg. Flere Unge Venstre-medlemmer enn noensinne har stolt reist landet rundt for å overbevise landets elever om liberal politikk, noe som har ført til et rekordvalg og stor medlemsvekst i organisasjonen. Resultatet i årets skolevalg gir en økning på 0.8 % fra 2009, 1.8 % fra 2007 og 3.7 % fra 2005. SV og FrP går ned, med henholdsvis 5,4 og 7,5 prosent nasjonalt i skolevalgene.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**