Jon Gunnes

Jon Gunnes er Venstres gruppeleder i bystyret i Trondheim. Jon er en ekte liberaler som har et brennende engasjement for enkeltmennesket.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Jon Gunnes

Foto: Cathrine Dillner Hagen

Kort om Jon:
Jon Gunnes er tidligere leder i Sør-Trøndelag Venstre, og sentralstyremedlem i Venstre. Han er 58 år og er bosatt på Bakklandet sammen med kone og tre barn. Han sitter nå i formannskapet i Trondheim bystyre og er derfor heltidspolitiker. I arbeidslivet har det vært vannkraften og energi- og databransjen som har vært hans levebrød i 28 år. Engasjementet i nærmiljøet er stort. Jon er tidligere leder av et av landets største idrettslag, Byåsen IL.

Jon elsker Trondheim og vil bidra til:
· Byplanlegging for miljøets skyld
· Oppvekstvilkår for barn og ungdom med fokus på dem som trenger litt ekstra hjelp
· Eldrepolitikk med gode hjelpetiltak for alle som trenger det
· Kunnskapsbyen må befeste sin stilling. Nye bedrifter skal realisere ideene.
· Kultur og idrett skal blomstre som aldri før.

Det var barnehagespørsmål som førte til innmelding i Venstre og politisk engasjement. Jon var engasjert i interesseorganisasjonen “Foreldre for barnehager” og forsto snart at hvis man skal få gjennomslag for ideer, så må man være på den politiske arena. Friluftsbarnehage i sitt eget nærmiljø ble etablert etter godt politisk håndverk.

Det er bare Venstre som har en sann liberal politikk og derfor ble dette partiet Jons valg: Venstre er godt forankret i sentrum og et brennende engasjement for enkeltmennesket.

Mer om Jon Gunnes i dette intervjuet fra Byavisa den 14. august 2007.

Mail: [email protected]

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**