Grenland Sportsfiskere årets miljøprisvinner!

Grenland Sportsfiskere er årets vinner av Skien Venstres Miljøpris! Bjørn Erik Eik tok imot prisen på vegne av organisasjonen og han uttrykte en stor gelde på vegne av alle sportsfiskere.
Prisen ble overlevert på settefiskanlegget til Grenland Sportsfiskere av Skien Venstres leder Atle Rui.
Foruten flott diplom, heder og ære består prisen av 1500 kroner.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**

Skien Venstres Miljøpris 2011

Foto: Ukjent

Begrunnelsen for tildelingen:

Grenland Sportsfiskere bidrar til å opprettholde et yrende fiskeliv i mange av våre flotte innsjøer. Og ikke minst Telemarksvassdraget med laksetrappene tett på Skien sentrum og Skotfoss som sentrale arbeidsfelt.
Med deres rundt 1800 medlemmer er dere en viktig resurs for både kommune og fylket vårt. Tanken på at dere bidrar med tusentalls dugnadstimer for at vi "vanlige" kan få ta del i fiskegleden er fantastisk. Det å jobbe med å opprettholde fikseliv i ca 75 vann er nemlig en stor jobb for en frivillig organisasjon, det fortjener dere heder og ære for!
Dere bidrar til et rikt og viktig friluftsliv for mange i området vårt og dette er naturligvis også veldig god folkehelse. Ikke minst er det spennende å vite at dere også vil intensivere opplysningsarbeide for barn og ungdom. Mange barn har allerede hatt gleden av deres Isfiskedager og fått med seg gode verdier om naturen.
Settefiskanlegget her ved Dammane er et fantastisk anlegg som så vidt jeg har oppfattet har kapasitet på 530000 yngel, slikt blir det mange flotte pannefisk av – og turer i skog og mark av!
Dere har holdt på med dette flotte arbeidet i flere mannsaldere slik at folk siden 1937 har nytt stor glede av fiske, friluftsliv, gode naturopplevelser og rekreasjon. Dette arbeidet håper vi dere vil fortsette med i mange, mange år til.

Les mer om Grenland Sportsfiskere HER

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 13 år siden.**