Geir Arild Tønnessen blir ny varaordfører i Skien!

Geir Arild Tønnessen fra Venstre blir ny varaordfører i Skien! Samtidig er det klart at Rolf-Erling Andersen (Ap) fortsetter som byens ordfører. Løsningen kom etter forhandlinger med Ap, SV og Sp og samarbeidsavtalen ble underskrevet onsdag kveld.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

Geir Arild Tønnessen (V) blir ny varaordfører

Rolf-Erling Andersen (Ap) fortsetter som ordfører

Det var rett før helgen Venstre fikk et forslag til samarbeidsavtale fra den sittende ordføreren, bygget på den forutsetningen at Venstre valgte å samarbeide med Ap, SV og Sp i Skien.
– Forslaget var veldig interessant, sier Geir Arild Tønnessen. Og etter hektisk møteaktivitet gjennom helgen signaliserte Venstre sent søndag ønske om å gå i grundige drøftinger for å komme frem til en felles plattform som må ligge i bunnen for et slikt samarbeide.

Og forslaget er meget godt sett fra flere partiers synspunkt, sier han.

Forhandlingene med KrF, H og Frp er dermed avsluttet. Disse forhandlingene strandet nesten da FrP var ufravikelige i kravet om ordføreren, et forslag som var helt uspiselig for KrF og vanskelig for Venstre. Senere kom FrP med forslag om å gi Venstre ordførervervet, forutsatt at det ble innført parlamentarisme i Skien. Men politisk sett ble for stor avstand til FrP for KrF og Venstre.

Leder i Skien Venstre Gustav Søvde sier han er godt fornøyd med avtalen som er fremforhandlet i helgen.

Enkeltheter i den nye avtalen legger vi ut så snart den er klar.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**