Video: – Framtida skal bli enda bedre!

Her kan du se et lite utdrag fra leder i Venstre, Lars Sponheim, sin tale til Venstres landsmøte. Lars Sponheim forteller om sitt møte med Nelson Mandela, og om troen på framtida.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**

– I dag fødes det 7 jenter her i Bergen. Denne talen skal først og fremst handle om Venstres og mine ambisjoner for framtiden, slik at de skal få muligheten til å leve akkurat det livet de selv ønsker. For meg er det i bunn og grunn det politikk handler om, sa Lars Sponheim til Venstres landsmøte i Bergen.

Sterkt møte
I talen fortalte Sponheim om sitt sterke møte med Nelson Mandela, og hans sterke engasjement for framtida, på tross av det han hadde gått gjennom i de mange årene i fengsel. – For en politisk leder. Og hva var det som holdt ham oppe alle disse årene i fengsel? Det var troen på framtiden. Han fikk rett, sa Sponheim til landsmøtet.

Muligheter
– Framtiden skal bli enda bedre enn fortiden. Det er mitt enkle, men vanskelige budskap i dag. For i vår tid ligger ikke tryggheten i frykt og motstand mot alt som kjennes nytt og fremmed, men i mulighetene som ligger i å gjøre det beste ut av den nye tid.

**OBS! Denne artikkelen ble første gang publisert for 17 år siden.**