Gjør en forskjell
bli medlem i Venstre.

Du gjør en forskjell ved å være medlem i Venstre. Jo flere vi er, jo mer kan vi påvirke samfunnet. Bli med å skape ei grønn framtid med frihet og muligheter for alle.

Et medlemskap koster 300 kroner (150 om du ønsker redusert kontingent) det første året du er medlem. Deretter bestemmes din kontingent av lokallaget du tilhører.

Bli medlem

Felter merket med * må fylles ut og e-postadresse må være med for å få tilgang til medlemssidene. Skjemaet har støtte for betaling med:

Visa, MasterCard, Apple Pay og Google Pay

Spørsmål og svar om medlemskap i Venstre

Hva betyr det å være medlem?

Som Venstre-medlem støtter du ditt lokallag og bidrar til at Venstre blir sterkere og gjør en enda større forskjell for folk.  Du blir en del av et større nettverk av flinke folk som deler det samme verdigrunnlaget som deg selv, samtidig som du støtter Norges eldste og viktigste parti.

Hvilke rettigheter gir medlemskapet?

Betalt medlemskontingent gir deg stemmerett og innflytelse på årsmøter, medlemsmøter og interne prosesser. Du får rett til å være med på å bestemme hvilke saker og politikk vi i Venstre skal kjempe for. Og det er helt opp til deg hvor aktiv du vil være, og mye tid du vil bruke.

Hva koster medlemskapet?

Ordinært medlemskap koster 300,- kr*

Det er redusert kontingent på kun 150,- kr for elever, studenter, pensjonister og arbeidsledige.

* enkelte lokallag har tilleggskontingenter for ordinære medlemskap. Disse er ikke gjeldene det første året man er medlem.

Jeg har mista fakturaen. Hva gjør jeg?

Du finner din betalingsinformasjon på Medlemssidene. Der kan du også alltid laste ned fakturaen din.

Hvordan betaler man fra utlandet?

Kontonr. for kontingent: 7874.05.60084
IBAN: NO81 7874 0560 084
BIC (Swift-adresse): DNBANOKKXXX

Hvordan behandles mine personopplysninger?

Når du registrerer deg som medlem blir dine opplysninger oppført i vårt medlemsregister. Som politisk parti er vi påkrevd å ha et minimum av personopplysninger om deg. Du godtar at vi kan kontakte deg via deg epost eller sms med medlemsinformasjon. Personopplysningene dine blir stående i inntil to år ved ubetalt kontingent – før de blir fjernet. Melder du deg aktivt ut, blir opplysningene umiddelbart fjernet.

Les mer i Venstres personvernerklæring

Hvordan melder jeg meg ut?

Send en epost til medlem@venstre.no

Lurer du på noe annet?

Har du spørsmål om medlemskap i Venstre? Utmelding eller andre henvendelser? Kontakt oss på medlem@venstre.no eller telefon: 22 40 43 50